خانه طراحان سام

اشتراک گذاشته شده با :

خانه طراحان سام

تاریخچه چاپ پارچه
تاریخچه چاپ پارچه

تاریخچه چاپ پارچه چه چیزی است

هنر جمهوری اسلامی ایران درختی سابق است که ریشه در ژرفای خاک بیابان و شاخه تا بلندی البرز و سایه بر رمز مردمی دارااست که لینک و پیوند خویش با وی خیر بریده و خیر کاسته اند . مردمی که با هنر به عالم آمده و در کنار آن معاش می نمایند . چاپ پارچه تجسمی زنده از تمدن و هنر این مرز و بوم دارااست .

در ادوار متفاوت مورخ و آرم های تمدن عمیق و مالامال قدرتی است که خیر فقط علیه یورش اقوام متعدد پایداری کرده , بلکه توانسته فرهنگهای ناخواسته بیگانه را در خویش حل نموده و به آن سیمایی اهل ایران ببخشد .

براستی مردمان کشور‌ایران در رابطه هنر چه می دانند جز این‌که به حضور دایم آن در کنار خویش عادت کرده اند و به چه شکل میتوان برای مردمان درباره ی قضیه ای که که به آن آشنا می‌باشند سخن کرد .

برای تحقیقاتی که به ما داده شده بود به مرکز ها گوناگونی رفتیم تا بتوانیم جزء هنری که احتمال دارد که صرفا با نام آن آشنا هستیم شناختی بی نقص ,

که خیر شناختی سطحی داشته باشیم چون صنعت های دستی این میهن دارنده تنوع و ظرافتهای زیاد است که ما در پیچ و تاب ظرافتهای آن پیرو یافتن ناشناخته های این هنر قشنگ می باشیم تا منتخب از فرهنگ وتمدن جمهوری اسلامی ایران باستان را تداعی کنیم .

امید‌واریم با این عمل یا این که بنیانگذاران این هنر را زنده نگهداریم و برای ماندگاری این صنعت های در فرهنگ و تمدن جمهوری اسلامی ایران عملکرد کنیم .

چاپ پارچه و چاپ سنتی

ایجاد طرحهای رنگی ونقوش روی پارچه توسط باسمه یا این که قالب ظاهرا در سده چهارم بیش تر از مسیح در هند به وجود آمده است . در کارنامه های چینی مندرج شده‌است که پارچه های چاپی از سال ۱۴۰ پیش از مسیح از هند به چین آورده شد . در زبــان پارسی کلمه چیت در معنای پارچه های چاپی است واین واژه و کلمه اساسا هندی است . استرابوStrabo تاریخ رومی در اولی سالیان بعد از تولد مسیح متن است که در طول او پارچه های چاپی از هند به اسکندریه می رفت .

کشفیاتی که در اثرها باستانی مصر شده نشان میدهد که چیت تا سده چهاردهم به بازارهای آنجا وارد می شده‌است . در زمان ساسانیان چاپ روی پارچه در کشور ایران یافت وروشهای نوینی در تزیین پارچه های ابریشمی وکتانی وابریشمی اختراع شوید .

اول پارچه های چاپی در شمال اروپا از گورسنت کاســاریوس اهل آرلس St . Caesarius Arles ( در حـــدود ۵۴۳ میــلادی )

بدست آمده است . این پارچه ها به سبک شرقی تشکیل‌شده بود . بالاخره زمانی چاپ باسمه ای پارچه در اروپــــا مرسوم شد , روش آن با شرق فرق داشت .

چیتساز اروپای قرن ها وسطی یعنی از سده سیزدهم به سپس , ماده رنگی را که با چسب ویژه ای آمیخته کرده بود از قالبهای خویش به پارچه منتقل میکرد وفقط روی آن نقش می بست . از سمت دیگر چیت سازی مشرقی رنگهای حقیقی و واقعی که تمام الیاف وپود پارچه را رنگ می نماید به عمل میبرد .

چاپ عبارت است از رنگرزی در قسمتهایی از پارچه وفرق آن با رنگرزی این است که در رنگرزی تمام قسمتهای پارچه هم رنگ می شود اما در چاپ می توان با استعمال از یک یا این که چندین رنگ روی روی مورد سپید یا این که رنگ شده طرح دلخواه را به وجود آورد از حدود اوایل قرن هفتم هجری قمری ومزمان با یورش مغولها یه کشور ایران روش یافتند ودر قبل اصفهان , شیراز ,

بروجرد , همدان , رشت , کاشان , نخجوان , یزد , سمنان , گناباد , نجف آباد , روستاهای فارسان , گزبرخوار , خورزرق , برخوار , لنجان , سبره و… جزء مرکزها اصلی قلمکــار به شمار ممی رفتند واز حیث اهمیت پارچه های قلمکار بروجردی در مرتبه اولیه قرار داشته است . .

قلمکاری روی پارچه

قلمکار به نوعی پارچه چاپ شده بوسیله قالبهای چوبی خوی می شود ووجه را از شیوه ایجاد آغازین خویش وام گرفته وهم این‌که به نحوی گسترده در اصفهان وبه شکلی محدودتر در شهر مشهد مقدس ودامغان هنوز رونق ورواجی داراست

شیوه ابتدایی قلمکار صورت بوده که از ابتدا با خودکار روی پارچه های پنبه ای ( واحتمالا ابریشمی ) طرحهای متبوع را نگارگری نموده وسپس با مواد شیمیایی ویژه ای نسبت به تسبیت رنگها اقلام می کرده اند .

لکن به دلیل نبود هماهنگی ضروری در میان نقوش ونیز از‌آنجا که این عمل نیازمند سپری کردن وقت فراوانی بود تکامل تدریجی قلمکار سازی منجر شد تا برای دسترسی به ایجاد بیشتر ونیز ساخت هماهنگی ویکنواختی نقوش به کار گیری از مهرهای چوبی جایگزین به کار گیری از خودکار می شود وجهت مهیا داخل شدن

قابلیت و امکان به کارگیری همگانی از پارچه های قلمکار هایی بر روی کتان , چلوار , کرباس وسایر اشکال پارچه هم اشاعه یابد وتحقیقا می توان مسافت ی اوایل قرن دهم هجری قمری ( حدود ۱۵۰۲ میلادی ) تا وسط قرن دوازدهم هجری قمری ( حدود ۱۷۲۲ میلادی ) از نقط ی اوج قلمکار سازی وروز فعالیت اعتلای هنر وصنعت قلمکار سازان مرز و بوم به اکانت آورد . چه آنکه در مسافت سالیان یاد شده نسبتاً عمده مردمان مرز و بوم مصرف کننده

پارچه های قلمکار بودند وضمن به کار گیری از این پارچه جهت تهیه و تنظیم اشکال پوشاک تحت عنوان پرده سفره , پوش , سجاده , رویکرد لحاف , بقچه , سوزنی گرمابه , قطیغه , راه و روش پشتی , دستمال وکتیبه هایی برای تزئین مجالس عزاداری هم از آن به کار گیری می کردند وبخشی از محصول ها هم به خــــارج از میهن صــــــادر می شود

روز جاری سه روش که می توان جدا جدا وبا تواما به عمل موفقیت موجود هست :

باسمه عمل روی پارچه را , با آمیخته ای از خمیر کتیرا ویــا موم , مهر ( باسمه ) می‌زند . سپس پارچه را رنگ می‌زند ; نصیب مهر شده آن سپید وبدون رنگ میماند . آن گاه این مهر را می شویند وبا رنگ دیگر همین عمل را تکرار می نمایند , گهگاه رنگها , گزیده روی نیز قرار می‌گیرند بنابراین نقشهای گوناگونی پدید می‌آید . این روش در کشور ایران همگانی بوده وهنوز نیز برای برخی از طرحها از آن به کارگیری می نمایند .

باسمه عمل , دندانه رنگ نظیر زاج , کات یا این که صمغ گیاهی روی پارچه میزند . زمانی پارچه را با بعضا از مواد رنگ نمایند رنگ روی این نصیب از مهر اثر کرده وثابت می شود و زمانی پارچه را بشویند رنگ قسمتهای دیگر شسته شده واز در میان می‌رود تنها این نصیب باقی می‌ماند . این روش مهم‌ترین روشهاست وتا روز جاری نیز به باعث دو رنگی که ضمن چاپ چیت باقی میماند در جمهوری اسلامی ایران موسوم است .

باسمه عمل رنگ را مستقیما روی پارچه مهر ( باسمه ) می نماید . کمی از رنگهای دیر باز را می شود به این چنین به فعالیت موفقیت , وهمچنین تنی چند از رنگهای تصنعی روز جاری را هم می توان مستقیما به فعالیت موفقیت وپیشه ور اهل ایران این مدل رنگها را برای دو رنگ دیگر به عمل میبرد .

بیشتر چیتسازان کشور‌ایران قالبساز استخدام می نمایند ویا با قالبسازها که قالب را برای هر نقش تعمیر وآماده می نمایند همیاری دارا هستند .

روشی که امروزه بیشتر چیتسازان ( قلمکارا سازان ) اصفهان , کاشان و یزد به فعالیت می‌برند باسمه چهار رنگ نامیده می شود . نقشه را به توجه به قطعاتی تقسیم می نمایند مانند قطعه اواسط , لبه , کناره وغیره , تا این که قلمکار بتواند میزان قالبها را کوچک بگیرد . وچون تمام قسمتها به چهار رنگ مشکی , قرمز‌رنگ . آبی رنگ و رنگ زرد می شود برای هر بخشی بایستی چهار قالب صحیح شود .

مزایا و معایب استند پاپ آپ نمایشگاهی چیست؟
مزایا و معایب استند پاپ آپ نمایشگاهی چیست؟

مزایا و معایب استند پاپ آپ نسبت به محصولات مشابه


  • حمل و نقل آسان
  • نصب و جمع آوری آسان در زمان کوتاه
  • قابلیت استفاده برای چندین بار در چند مکان مختلف
  • معرفی کسب و کار و برند تجاری و تبلیغ محصولات و خدمات
  • قیمت اقتصادی و مقرون به صرفه
  • وزن سبک و کم حجم
  • افزایش جلب توجه و دید مخاطبان به دلیل داشتن صفحه ای گسترده
  • با کیفیت، با دوام، ماندگار و دارای استحکام بالا
  • قابلیت ايستادن مناسب و محکم در مکان مورد نظر
  • قابل تعویض بودن طرح پاپ آپ چاپ شده روی آن با هزینه کم
  • قابل شستشو
  • مقاوم در برابر آسیب و شکستگی
  • چاپ پاپ آپ در ابعاد و سایزهای مختلف با توجه به فضای مورد استفاده
  • دارا بودن قابلیت نورپردازی برای افزایش زیبایی و جلوه بصری آن

منبع: خانه طراحان سام


مراحل ساخت تابلو لایت باکس فریم لس پارچه ای (صفر تا صد)

انواع لایت باکس


لایت باکس فریم لس پارچه ای

از به روزترین لایت باکس ها به شمار می رود. ساخت لایت باکس فریم لس آلومینیومی پارچه ای در انواع فریم لس دیواری، آویز، پایه دار و فریم لس دوطرفه انجام می شود. چاپ این لایت باکس ها از نوع پارچه بک لایت بوده و به راحتی قابل نصب و تعویض می باشند.

لایت باکس مگنتی

لایت باکس مگنتی آهنربایی در ضخامت های 3 و 4.5 سانتی متر قابل تولید می باشد. طرح در ابعاد موردنظر روی بک لایت طلقی چاپ شده، روی لایت باکس قرار گرفته سپس صفحه پلکسی توسط مگنت تعبیه شده در پشت آن به روی لایت باکس قرار می گیرد.

لایت باکس کریستالی

در ساخت لایت باکس کریستالی از دو پلکسی استفاده می شود که ما بین آنها فیلم بک لیت قرار می گیرد.

لایت باکس اسنپ فریم

فریم لایت باکس اسنپ فریم از پروفیل آلومینیومی آنادایز شده در ضخامت های 3 سانتی متر ساخته می شود. طرح روی بک لایت طلقی چاپ شده، روی لایت باکس قرار گرفته و 4 سمت فریم آلومینیومی روی آن قرار می گیرد.

لایت باکس تبلیغاتی شهری

لایت باکس تبلیغاتی از چهارچوب پروفیل آلومینیومی آنادایز شده و یا کامپوزیت در ضخامت های مختلف با پایه فلزی ساخته شده و جنس رویه آن پلکسی یا شیشه با ضخامت 6 میل و بالاتر می باشد. همچنین می توان در این سازه ها از فلکس استفاده کرد.
در این تابلوها طرح مورد نظر به هر شکلی که باب میل مشتری است روی متریال پشت نور چاپ می شود و سپس با استفاده از پرتاب نور SMD لنزی و ال ای دی در پشت تصویر، طرح نمایان تر از قبل جلوه گری می کند. تکنولوژی نور SMD در تلویزیون های ال ای دی استفاده می شود بنابراین طرح به شکلی نمایش داده می شود که گویی یک تلویزیون در برابر دیدگان شما روشن شده است.
این تابلوهای تبلیغاتی به صورت یک رو، دو رو و چهار طرفه ساخته می شوند و شما بسته به محیطی که برای نصب در نظر دارید می توانید مدل مورد نیاز خود را تهیه کنید. همچنین قابلیت نصب تابلو تبلیغاتی لایت باکس به صورت دیواری، آویز، ایستاده، انتخاب های متنوعی در دکوراسیون فضا به شما می دهد.
چاپ پشت نور در خانه طراحان سام با مدیریت رنگ حرفه ای با دستگاه یووی، سابلیمیشن ماندگاری چاپ را چندین برابر افزایش می دهد.


منبع: ساخت تابلو لایت باکس در خانه طراحان سام

آموزش نصب کاغذ دیواری
آموزش نصب کاغذ دیواری

نصب کاغذ دیواری

۱- فضای مورد نظر را اندازه گیری کنید: مراکز فروش کاغذ دیواری می توانند به شما در محاسبه اندازه گیری کاغذ دیواری کمک کنند، اما در اینجا یک راه حل سریع برای محاسبه به شما آموزش داده خواهد شد، یک دفترچه یادداشت بردارید وارتفاع وعرض دیوار اتاق را اندازه بگیرید به عنوان مثال، دو دیوار 12 متر در 8 متر و دو دیوار دیگر 11 متر در 8 متر می باشند.

12x8=96, 12x8=96, 11x8=88, 11x8=88. 96 96 88 88 = 368 مساحت کل دیوار مورد نظر

حالا شما با خودتان فکر می کنید، در مورد درب ها و پنجره ها، باید چه کنم؟ دیوارهایی که درو پنجره دارند متراژ در و پنجره از محاسبات کم می شود. برای اطمینان بیشتر از اینکه در حین نصب ، کاغذ دیواری شما کم نیاید و موجب وقفه در کار شما نگردد یک رول بیشتر محاسبه کنید چون فروشندگان موظف هستند رول های دست نخورده و باز نشده را از شما پس بگیرند.

آموزش نصب کاغذ دیواری

۲- جاهایی از منزل را که می خواهید چاپ کاغذ دیواری شود باید کاملاً خالی از تجهیزات کنید یعنی تمام کلید و پریزها، دریچه های فلزی، میله های حوله، وهمچنین تمام وسایل روشنایی نصب شده روی دیوار را بردارید (ابتدا از قطع بودن برق اطمینان حاصل فرمایید) و برای اینکه پیچ و مهره های تجهیزات نصب روی دیوار را گم نکنید آنها را بعد از بازکردن در جایی مطمئن قرار دهید.

روش نصب کاغذ دیواری

۳- دیوارها را قبل از چسباندن کاغذ دیواری باید آماده کنید چون کاغذ دیواری به دیوارهای کثیف و چرب و... به سختی چسبیده می شود. این کار را می توانید با استفاده ازپارچه مرطوب انجام دهید و همچنین با کارتک و کمی گچ سوراخ هایی که روی دیوار می باشند را بتونه کاری کنید.
اگر روی دیوارتان از قبل کاغذ دیواری چسبیده بود روی آن دوباره نصب نکنید.

شیوه نصب کاغذ دیواری

۴- مشخص کنید که از کجا می خواهید نصب را شروع کنید، اولین تکه بیشترین اهمیت را دارد زیرا با نحوه ی نصب اولین کاغذ، تکلیف طرح و تنظیم تکه های بعدی تعیین می شود. به عنوان مثال، در یک اتاق خواب، مکان شروع کاغذ دیواری معمولا در گوشه پشت درب ورودی قرار دارد. به طور کلی، نصب را از یک دیوار مرکزی شروع نکنید. اگر تکه ی اول کاملا صاف قرار نگیرد، باقی تکه ها از تراز خارج خواهند شد و خطای اولیه بیشتر و بیشتر به چشم خواهد آمد. برای ایجاد یک تنظیم واقعا عمودی از شاغول یا تراز استفاده کنید.

نحوه نصب کاغذ دیواری

۵- اندازه گیری های خود را انجام دهید: اولین قطعه خود را از سقف به کف اندازه گیری کنید. به طور معمول، در یک خانه با سقف ۸ فوت (2.4 متر)، اندازه گیری شما حدود 92 اینچ (233.7 سانتی متر) خواهد بود، زیرا اکثرخانه ها دارای قرنیز در پایین می باشند. رول موردنظر را بروی میز یا کف زمین باز کنید و جهت الگو به سمت بالا باشد همینطور اندازه ها را با سایز ورق ها را بررسی کنید تا اشتباه نشود.

چاپ و نصب کاغذ دیواری

۶-به وسیله یک شاه قول. برای اینکه مطمئن شوید کاغذ دیواری بصورت افقی در مسیر صاف قرار می گیرد با یک مداد خطوط صافی در کنج دیوار ها ایجاد کنید تا راهنمای شما در نصب و تنظیم طرح کاغذ دیواری باشد. از قلم جوهردار مثل روان نویس استفاده نکنید ، زیرا چسب کاغذ دیواری باعث می شود که جوهرپس بدهد و کاغذ دیواری را خراب کند.


برای اطلاعات بیشتر از سایت ما دیدن کنید.

انواع لایت باکس ها در صنعت چاپ دیجیتال
انواع لایت باکس ها در صنعت چاپ دیجیتال

تابلو‎های لایت باکس از جنس پارچه بک لایت، فلکسی فیس یا طلق‎های بک لایت می‎باشند همچنین منبع نور که در پشت تصویر قرار دارد باعث روشن شدن و وضوح بیشتر آن می‎شود. 

لایت باکس آلومینیومی دیواری:

ضخامت قاب این لایت باکس ها 4.5 و 7.5 سانتی متر است و نور اس ام دی لنزی در طرفین سازه قرار می گیرد و به همین دلیل از قیمت پایین تری نسبت به نوع نور کف برخوردار است.
لایت باکس دیواری را به راحتی می توان با پیچ و یا قلاب تعبیه شده در آن به دیوار نصب کرد.

لایت باکس فریم لس آویز:

ضخامت قاب این لایت باکس ها 4.5 و 7.5 سانتی متر است و نور اس ام دی لنزی در کف سازه قرار می گیرد. ظرافت ضخامت لایت باکس 4.5 سبب تنوع کاربردی آن شده است.
لایت باکس آویز را به راحتی می توان با قلاب تعبیه شده در بالای آن از هر سطحی آویزان کرد.

لایت باکس آلومینیومی ایستاده:

ضخامت قاب این لایت باکس ها 4.5 و 7.5 سانتی متر است و نور اس ام دی لنزی در کف سازه قرار می گیرد. ظرافت ضخامت لایت باکس 4.5 سبب تنوع کاربردی آن شده است.
لایت باکس ایستاده را به راحتی می توان با پایه های جانبی و یا تحتانی تعبیه شده در آن روی هر سطحی قرار داد.

لایت باکس فریم لس دوطرفه:

ضخامت قاب این لایت باکس ها 7.5سانتی متر است و نور اس ام دی لنزی در طرفین سازه قرار می گیرد . این مدل لایت باکس ها دوطرفه هستند و به راحتی می توان دو طرح متفاوت را در فضاهایی که دید دوطرفه دارند روی آن ها نصب کرد.
لایت باکس های دو طرفه در انواع ایستاده، آویز و دیواری در خانه طراحان سام عرضه می گردد.

منبع: http://www.samdhprint.com/لایت-باکس.html

چاپ دیجیتال چیست؟
چاپ دیجیتال چیست؟

از دیرباز تاکنون، سیستم‌های چاپ تصاویر، تحولات زیادی داشته است. چاپ‌ سربی، فلزی، سنگی، ژلاتینی، افست، دیجیتال و غیره از انواع چاپ‌ محسوب می‌شوند. ما در این محتوا از خانه طراحان سام، قصد داریم درباره چاپ دیجیتال به عنوان یکی از جدید‌ترین تکنولوژی‌های چاپ، اطلاعاتی را ارائه کنیم.
در دهه‌های گذشته برای چاپ تصاویر در تیراژ بالا از افست یا لیتوگرافی استفاده می‌شد؛ که از کیفیت و امکانات محدودی برخوردار بود؛ اما در سال‌های اخیر پیشرفت تکنولوژی، در حوزه‌های مختلف از جمله صنعت چاپ، تغییرات اساسی ایجاد کرده است.
چاپ دیجیتال، تازه‌ترین روش برای تبدیل تصاویر دیجیتال و با کیفیت به محصولات چاپی است. معمولا از این سیستم، برای تیراژ‌های پایین استفاده می‌شود. در ادامه به مزایای چاپ دیجیتال، کاربرد‌های آن، فرآیند، ابعاد و انواع چاپ دیجیتال می‌پردازیم.
مزایای چاپ دیجیتال
هزینه چاپ دیجیتال، در قیاس با چاپ افست بسیار زیاد است اما استفاده از سیستم دیجیتال، در تیراژ پایین بسیار مقرون به صرفه می‌باشد. در این سیستم، هزینه چاپ هر صفحه ثابت بوده و با افزایش تعداد تغییر نمی‌کند.
•سرعت چاپ در سیستم دیجیتال بسیار زیاد است.
•در سیستم‌ افست امکان تغییر داده‌ها وجود نداشت اما در سیستم دیجیتال، شما می‌توانید به راحتی بخشی از داده‌ها را تغییر دهید.
•کار با دستگاه‌های قدیمی چاپ مانند افست، گراور و فلکسو به دلیل اینکه باید در هنگام چاپ، نسبت به کمرنگی یا پر رنگی تصاویر تصمیم‌گیری می‌شد دارای حساسیت بالایی بود. از این جهت کار با این دستگاه‌ها نیازمند استخدام یک اپراتور مجرب بود. درصورتی که کار با دستگاه چاپ دیجیتال، نیازمند توانایی و تجربه خاصی نیست. در چاپ دیجیتال تصمیم‌گیری درباره رنگ تصاویر در مرحله آماده‌سازی و قبل از چاپ صورت می‌گیرد که این مسئله سبب صرفه‌جویی در به کارگیری نیروی انسانی می‌شود.
در سیستم چاپ دیجیتال پرینتر مستقیما به رایانه متصل می‌شود و داده‌ها را مستقیما از رایانه دریافت کرده و چاپ می‌کند. چاپگر‌های لیزری و جوهر افشان جزء رایج‌ترین دستگاه‌های چاپ دیجیتال محسوب می‌شوند. در این سیستم تونر، به شکل یک لایه نازک روی سطح چاپی قرار می‌گیرد ولی در سطح چاپی نفوذ نمی‌کند. در مرحله بعد، با استفاده از مواد پوششی و با تابش اشعه UV یا فرآیند‌های حرارتی، اقدام به تثبیت رنگ‌ها می‌‌نمایند.
در چاپ دیجیتال سطح چاپی می‌تواند هریک از این موارد باشد: کاغذ، کنواس، کاغذ عکاسی، فوم برد، بوم، پارچه، چوب، شیشه و سنگ.
کاربرد‌های چاپ دیجیتال
•درگذشته برای چاپ تصاویر از واسطه‌های چاپی استفاده می‌شد و پس از شروع فرآیند چاپ، امکان تغییر در آن وجود نداشت. اما امروزه، در سیستم چاپ دیجیتال، این محمل‌ها حذف شده است. به همین سبب در چاپ هر نسخه، امکان تغییر اطلاعات درج ‌شده وجود دارد. با حذف محمل‌های چاپ، افزون بر هزینه، در زمان آماده‌سازی نیز صرفه‌جویی می‌شود.
•تهیه نمونه: در چاپ دیجیتال خبری از پلیت‌ها نیست. از آنجا که چاپگر‌ مستقیما داده‌ها را از رایانه، روی سطح چاپی منتقل می‌کند. این ویژگی، امکان کالیبراسیون یا درجه‌بندی چاپگر و تهیه یک نمونه برای متقاضی را ایجاد می‌کند.
•چاپ شخصی: همانطور که در موارد بالا ذکر شد چاپ دیجیتال امکان چاپ، در تیراژ محدود را برای متقاضی ایجاد می‌کند. به همین جهت این امکان برای متقاضی وجود دارد تا از سطوح چاپی متفاوت یا طرح‌های متفاوت درنسخ دیگر استفاده کند. به عنوان مثال برای سفارش کارت پرسنلی، می‌توان از طرح‌های متنوع یا سطوح چاپی متفاوت استفاده کرد.
فرآیند چاپ دیجیتال

فرآیند چاپ دیجیتال


اطلاعات مربوط به چاپ تصاویر، از طریق رایانه و در قالب یک رشته بیت به چاپگر ارسال می‌شود. در واقع پایه و اساس چاپ دیجیتال، یک تصویر شطرنجی یا اصطلاحا یک بیت مپ است؛ که داده‌ها را از طریق رایانه به چاپگر منتقل می‌کند.
ابعاد سطح چاپی در چاپ دیجیتال
چاپ دیجیتال براساس ابعاد به سه گونه متوسط، بزرگ و عریض تقسیم می‌شود.
چاپ دیجیتال متوسط (Medium Format): سفارشات مربوط به بروشور، عکس، کارت ویزیت، لیبل، کاتالوگ، لفاف‌های بسته‌بندی و چاپ روی سطوح مختلف در ابعاد ۳۳ × ۴۸ یا A3 چاپ می‌شود. چاپ این سفارشات با چاپگر‌های لیزری، جوهرافشان و نوری انجام می‌شود.
چاپ‌ دیجیتال بزرگ (Large Format): پوستر‌ها و سفارشاتی که حداکثر دارای عرض ۱۵۰ سانتی‌متر می‌باشد و در فضا‌های داخلی مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ در ابعاد بزرگتر از A3 تا عرض ۱۵۰ سانتی‌متر چاپ می‌شود. در چاپ این سفارشات، از چاپگر‌های دیجیتال نوری یا جوهرافشان و لیزری استفاده می‌شود.
چاپ دیجیتال عریض (Wide Format): سفارشاتی که در این ابعاد چاپ می‌شود عموما در محیط‌های باز مورد استفاده قرار می‌گیرد. به همین دلیل در سطح چاپی این سفارشات از موادی استفاده می‌شود که در مقابل عوامل محیطی مانند آب و نور خورشید مقاوم باشد. فرمت عریض، دارای حداقل ۱۵۰ سانتی‌متر و حداکثر ۵۰۰ سانتی‌متر عرض است.
انواع چاپ دیجیتال
چاپ دیجیتال، به لحاظ روش تکنولوژی مورد استفاده به 7 دسته ذیل تقسیم می‌شود:
۱. روش چاپ دیجیتال نوری
۲. روش چاپ حرارتی
۳. روش تصعید رنگ
۴. روش چاپ
۵. روش چاپ جوهرافشان
۶. روش چاپ الکتروفوتوگرافی (جامد پودری، مایع)
۷. مارکر لیزری
۱. روش چاپ دیجیتال نوری

چاپ دیجیتال نوری


یکی از پرکاربردترین روش‌های چاپ دیجیتال می‌باشد. در این روش با استفاده از تابش نور، تصاویر را روی کاغذ‌های حساس به نور (کاغذ عکاسی) چاپ کرده و در مرحله بعد تثبیت می‌نمایند. کیفیت تصاویر در این روش، بسیار بالاست. یکی از مشکلات این روش، دو مرحله‌ای بودن آن می‌باشد. البته امروزه این مشکل، با وجود دستگا‌ه‌های اتوماتیک، حل شده است. در دهه‌های گذشته Photo Lab یا دستگا‌ه‌ دیجیتال نوری، جایگاه ویژه‌ای در لابراتوار‌های عکاسی دارا بود.
۲. روش چاپ حرارتی
در سیستم چاپ حرارتی، با ایجاد گرمای شدید به وسیله ماتریس‌های حرارتی یا لیزر و دیگر واکنش‌های شیمیایی، رنگ و تصویر را روی کاغذ‌های حساس به حرارت چاپ می‌کنند. از این روش برای چاپ تصاویر تک رنگ استفاده می‌شود. البته امروزه استفاده از این روش، تقریبا منسوخ شده است.
۳. روش تصعید رنگ
در واقع سیستم تصعید رنگ، شبیه روش حرارتی می‌باشد. در این سیستم، ابتدا رنگ‌ها روی سلفون قرار می‌گیرد و سپس با استفاده از پرتوهای رنگی مانند ماتریس‌های حرارتی رنگ‌ها، از روی سلفون بخار شده و روی کاغذ ثبت می‌شود. تصاویر چاپ شده به این روش، از کیفیت بالایی برخوردار است. در دهه‌های گذشته از این روش برای چاپ پوستر‌های تبلیغاتی استفاده می‌شد. قیمت پایین این دستگاه سبب ‌شده تا در بسیاری از لابراتوار‌های عکاسی از این چاپگر‌ استفاده شود. اما مواد مصرفی این دستگاه مانند سلفون‌های رنگی دارای قیمت بالایی است که سبب می‌شود استفاده از آن، مقرون به صرفه نباشد.
۴. روش چاپ
دستگاه‌‌های سیستم چاپ کاملا مشابه چاپگر‌های افست است و تنها تفاوت آن‌ها در استفاده از محمل‌های چاپی می‌باشد. محمل‌ چاپی یا پلیت از ابتدا داخل این چاپگر‌ها تعبیه شده است. در این شیوه چاپ، داده‌ها به شکل یک فایل کامپیوتری از رایانه به چاپگر منتقل شده و کل پروسه چاپ به صورت کاملا اتوماتیک انجام می‌شود. این ماشین ‌آلات Direct Imaging نام دارد و به اختصار به نام DI شناخته می‌شود. استفاده از این روش برای چاپ صفحات در تیراژ بالا، برخلاف سایر سیستم‌های چاپ دیجیتال، بسیار مقرون به صرفه است. اما همچنان امکان چاپ اطلاعات متغیر در این سیستم وجود ندارد.
۵. روش چاپ جوهرافشان
در روش جوهرافشان، داده‌های دیجیتال به صورت مستقیم و به وسیله مرکب‌های مایع روی سطوح چاپی منتقل می‌شوند. در این سیستم چاپگر مرکب مایع را به صورت مستقیم از هد بر روی کاغذ انتقال می‌دهد. در سیستم جوهرافشان، به دلیل عدم استفاده از محمل میانی، تاثیر عوامل محیطی بر کیفیت چاپ به حداقل می‌رسد. نازل رنگ‌پاش این چاپگر، کاملا دیجیتالی بوده و فقط از دو فرمان مثبت و منفی به معنای پاشیدن یا نپاشیدن رنگ پیروی می‌کند. تنوع در ابعاد دستگاه‌های چاپی که از سیستم جوهرافشان پیروی می‌کنند از پرینتر‌های رومیزی آغاز و تا دستگاه‌های با عرض پنج متر را در برمی‌گیرد. مهمترین سیستم‌های چاپ دیجیتال، شامل سیستم جوهرافشان با امکان پاشیدن تونر براساس تقاضا (Drop on Demand) و پیوسته ((Continues tone می‌باشد. قطعا سیستم جوهرافشان، با کیفیت‌ترین، رایج‌ترین و اصیل‌ترین روش چاپ دیجیتال محسوب می‌شود.
۶. روش چاپ الکتروفتوگرافی ( مرکب جامد پودری، مایع)

چاپ الکتروفتوگرافی


سیستم الکتروفتوگرافی به دو نوع مرکب جامد پودری یا تونری و مایع یا دیجیتال مرکبی تقسیم می‌شود.
۱-۶. تونری: در این روش، از طریق شعاع نور لیزر، مرکب‌های پودری که تونر نام دارد باردار شده و با ذوب شدن این تونرها، تصاویر روی کاغذ نقش می‌بندد. سرعت چاپ تصاویر، در روش تونری بیشتر از روش جوهرافشان است. البته این روش، به دلیل وجود واسطه بین مخزن رنگ و سطح چاپی جزء تکنولوژی دیجیتال محسوب نمی‌شود.
۲-۶. دیجیتال مرکبی: در این سیستم به جای استفاده از مرکب‌های پودری، از مرکب‌های رنگی مایع استفاده می‌شود. اما محدودیت‌های این چاپگر سبب شده تا کمتر مورد توجه قرار بگیرد.
•یکی از این محدویت‌‌ها فناوری‌ پیچیده به کار رفته در این دستگاه است که تا سالها فقط در اختیار شرکت Indigo بود.
•دومین محدودیت این چاپگر، ابعاد سطح چاپی است که تنها ابعاد ارائه شده در این دستگاه، سطح چاپی A3 می‌باشد.
•سومین مورد قیمت بالای این چاپگر است.
۷. روش چاپ مارکر لیزری
این روش، بیشتر در صنایع تولیدی مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این روش به وسیله اشعه لیزر و با ایجاد حرارت و سوزاندن، تصاویر مورد نظر را روی محصول درج می‌کنند.
امیدواریم با مطالعه این مطلب، توانسته باشیم اطلاعات مفیدی درباره چاپ دیجیتال در اختیار شما قرار دهیم.

منبع: چاپخانه دیجیتال

چاپ و خدمات پس از آن چیست؟

شرکت خانه طراحان سام آمادگی خود را جهت چاپ هر گونه بنر، فلکس، پارچه، کاغذ دیواری، استیکر، مش، سولیت، بک لایت، فتوگلاسه، گلاسه، عکس، ترنسپرنت، بوم، متالایز، پلات لمینت، شاسی، فوم برد، لیبل، کارت ویزیت، کارت دعوت، ست اداری، کاتالوگ، بروشور، پوستر، تگ، تراکت، بولتن، برش دیجیتال، حکاکی، ساخت تندیس، ساخت انواع سازه های تبلیغاتی و چاپ مستقیم روی اجسام سخت و انواع متریالها در ابعاد مختلف و با کیفیت عالی و همچنین پذیرش کلیه سفارشات در این موارد را اعلام می دارد.

امید است با توجه به توانمندی شرکت و حسن سابقه ی آن بتوانیم نظر مدیران محترم دفاتر فنی را در این رابطه در سطح مطلوب جلب نمائیم.

دستگاههای که خانه طراحان سام استفاده میکند به شرح زیر می باشد:

دارنده اولین نسل چاپ فضای باز، با کیفیتی بالاتر از ماشینهای چاپ فضای بسته با DPI 1440


دستگاه EPSON GS6000:

  • عدم وجود بوی نامطبوع پس از چاپ
  • چاپ بر روی فلکس، بنر، پارچه، لوردراپه، شید و مش های تبلیغاتی
  • چاپ بر روی پی وی سی، رول آپ و پاپ آپ بدون نیاز به لمینیت
  • چاپ بر روی بک لایت با گارانتی جوهر 3 ساله
  • چاپ بر روی استیکر و انواع کاغذهای دیواری با قابلیت شستشو
  • چاپ بر روی بوم جهت تابلوهای نقاشی
  • چاپ بر روی شبرنگ جهت علائم اخطار

دستگاه  JETI 5000&3300 :

اولین دارنده دستگاه عرض 5 متر در ایران و دارنده دو دستگاه چاپ JETI

چاپ روی متریالهای مختلفی مانند بنر، فلکس، مش، استیکر و ...

دستگاه KONIKAMINOLTALD-6500 :

  • استفاده از تونر EA که باعث از بین رفتن خط روغن روی چاپ می شود
  • چاپ تا گرماژ 300 گرم روی انواع کاغذ (گلاسه، کتان و ...)
  • خروجی چاپ از نرم افزارهای گرافیکی و اتوکد تا ابعاد 33*48 cm
  • چاپ با سرعت 65 برگ در دقیقه و استفاده از ریپ حرفه ای PR6500
  • استفاده از سیستم  Color Management

دستگاه DUPLO DC-645

  • دستگاه برش و خط تا دیجیتال مجهز به سنسور CCD جهت تشخیص موقعیت چاپ
  • حداکثر کاغذ ورودی 65*32 از 100 گرم تا 350 گرم و مجهز به 4 برش روتاری در طول و امکان 15 برش 10 خط تا در عرض

دستگاه LAMINATING

در مجموعه خانه طراحان سام با انواع لمینت های سرد و گرم و در سه نوع مات، براق و بافت دار می توانید پوستر های خود را از لک و یا از بین رفتن محافظت نمائید.

لمینیت های فوق جهت مقاوم سازی در مقابل تاخوردگی، رنگ رفتگی و ... تا عرض 150 cm با امکان لمینیت تا ضخامت های مختلف و با طرح های مختلف می باشد.

همچنین این مجموعه با بهتر جلوه دادن مربوط به کار هنرمندان و مهندسان معمار و کاربران، نصب چاپ بر روی شاسی های متفاوت را انجام خواهد داد. همچنین شاسی هایی نظیر فوم برد، MDF3mm و شاسی 2cm را میتوان مورد استفاده قرار داد.

دستگاه EBA-550

  • دستگاه برش حرفه ای با قابلیت برنامه ریزی و قدرت و دقت بالا تا 2/0 میلی متر
  • دهنه کارگیر cm 52 بطول cm 57
  • مجهز به تشخیص لیزری محل فرود تیغ

دستگاه INDOOR PRINTING

مجموعه خانه طراحان سام با وجود دو دستگاه پلاتر HP5000 6 رنگ و با در اختیار داشتن انواع RIP های قدرتمند، وضوح تصویر و رنگ واقعی را برای شما به ارمغان می آورد. این دستگاهها در سایز 60 اینچ و 42 اینچ موجود می باشد و چاپ بر روی انواع کاغذها مانند: کتد، فتوگلاسه، بک لایت، بوم و ترانسپرنت را انجام خواهد داد.


منبع: چاپ دیجیتال خانه طراحان سام

هدف از چاپ کارت ویزیت چیست؟
هدف از چاپ کارت ویزیت چیست؟

آیا کارت ویزیت ها مرده اند؟ این پاسخ ممکن است شما را شگفت زده کند. ولی نه !

مردم سالانه در سراسر جهان میلیاردها کارت ویزیت چاپ می کنند. اما چرا؟ این کارت ها علی رغم پیشرفت تکنولوژی، بهترین روش برای ارتباط شخصی با مشتری های بالقوه، مخاطبان و تبلیغ برند به طرفداران کسب و کار است.

پیشرفت تکنولوژی مزایای خودش را اثبات کرده است. به کمک تکنولوژی به راحتی می توان کارت ویزیت را سفارش و آن را در کمترین زمان دریافت کرد.

مزایای دیگری هم که تکنولوژی برای صنعت چاپ کارت ویزیت دارد بسیار فراوان است. برای مثال، تکنولوژی به طراحی کارت ویزیت و دیزاین خلاقیت بخشیده است. رنگ، سایز، کیفیت، کیفیت چاپ چهار معیار کلیدی است که این صنعت از تکنولوژی به ارث برده است. شما هم می توانید از این مزایا به نفع کسب و کار خود استفاده کنید.

ما در مقاله زیر کارت ویزیت ها و چرایی موثر بودن آن را بررسی می کنیم.



اهمیت کارت ویزیت ها چیست؟

ابتدا بیایید هدف چاپ کارت ویزیت را روشن کنیم. برای اینکه دلیل استفاده مردم از کارت ویزیت را بدانید، باید بدانید که کارت ویزیت چیست؟

دیکشنری آمریکایی « Merriam-Webster » کارت ویزیت را کارتی معنی می کند که اطلاعاتی مثل نام و آدرس کسب و کار یا مسئول کسب و کار را نشان می دهد.

از تعریف بالا متوجه می شوید که ذات کارت ویزیت یعنی به اشتراک گذاشتن اطلاعات مثل نام کسب و کار، آدرس تلفن، شماره تماس، آدرس سایت، آدرس ایمیل و خیلی چیز های دیگر.

علاوه بر اینکه چاپ کارت ویزیت اطلاعات شما را با مخاطب به اشتراک می گذارد. می تواند هویت، برند و حرفه ای گری شرکت یا کسب و کار شما را نشان دهد.

7 دلیلی که نشان می دهد کارت ویزیت ها هنوز هم موثر هستند

کارت ویزیت ها به چند دلیل یکی از ابزارهای قدرتمند بازاریابی هستند. برای مثال آن ها می توانند مشروعیت، اعتبار و سود شما را بهبود بخشند. در زیر ما توضیح می دهیم که چرا استفاده از کارت ویزیت هنوز هم رونق دارد.

1- نداشتن موبایل هوشمند در اکثر افراد واقع در ایران

برای مثال در آمریکا یک گزارش نشان می دهد که در سال 2018، 77 درصد مردم تلفن همراه هوشمند دارند. در ایران به نظرتون چقدر است!؟

در حالی که این یک درصد بالایی است ولی همه مردم که از گوشی هوشمند استفاده نمی کنند. برخی ها علاقه ندارند و برخی دیگر از این تکنولوژی استفاده نمی کنند. به همین سبب مشخص می شود که پیشرفت تکنولوژی هنوز هم نتوانسته روش های ارتباط سنتی را شکست دهد.

این برای شما چه معنی می دهد؟
شما برای انتقال اطلاعات تماس شرکت خود به افرادی که از تکنولوژی استفاده نمی کنند، به روش های سنتی نیاز دارید.

با چاپ کارت ویزیت شما به صورت بهینه می توانید این کار را انجام دهید. مخاطبان بعد از گذر زمان و بعد از یک گردهم آیی براحتی می توانند با شما ارتباط بگیرند. حتی می توانند در شرایط ضروری کسب و کار یا خدمات شما را به دیگران معرفی کنند.

2- مشروعیت بخشیدن به کسب و کار شما

آیا کنجکاوی که بدانی مردم قبل از سفارش کالا یا خدمات از یک کسب وکار، چه می کنند؟ آن ها قانونی بودن و مشروعیت کسب و کار را می سنجند. اطلاعات شفافی را هم جستجو می کنند.

●شما چه کسی هستی؟
●شما چه کاری می توانی برای آن ها انجام دهی؟
●آدرس و موقعیت شما کجاست؟
●چگونه با تو ارتباط بگیریم؟

برای معرفی کسب و کار چه راهی بهتر از پخش کارت ویزیت ها می تونه باشه! کارت ویزیت هایی که به صورت حرفه ای طراحی و چاپ شده اند در عرض چند ثانیه می توانند مشروعیت کسب و کار شما را القا کنند. به مخاطب القا می کنند که شما جدی و آماده تجارت هستید. این نوع ابزار بازاریابی معیار آگاهی از نام تجاری شما را هم بیشتر می کند.

نتیجه مشروعیت یک کسب و کار چیست؟ فروش و برگشت مشتری کارت های بیزنس یا کارت ویزیت ها، شبکه سازی را در دنیای تلفن های هوشمند جذاب تر می کنند.

3- توسعه دادن روابط انسانی بواسطه کارت ویزیت

امروزه ارتباط و انتشار اطلاعات از طریق کانال های مجازی خیلی سریع و با سرعت انجام می گیرد ولی نقاط منفی هم دارند. در این بستر هیچ راهی نیست که بتوان با اعتماد و واقعی با دیگران گفتگو کرد. راهی برای برقراری یک ارتباط جذاب نیست.

وقتی یک کسب و کار در حال رشد است این یک مشکل است. چرا؟ زیرا ارتباطات دیجیتال چند عنصر اصلی مثل گفتگوی کوتاه، علاقه، اعتبار، برقراری ارتباط چشمی و فشردن دست را در ذاتش ندارد.

دست به دست دادن کارت ویزیت هم یک روش برای برقراری روابط انسانی است. این حتی یک روش عالی برای ادامه گفتگو یا مذاکره با افرادی است که به خدمات و کالای شما علاقه نشان داده اند. برای ارتباط گرفتن با افرادی که با ارتباط چشمی یا گفتگوهای کوتاه جذب کرده اید، عالی هستند.

دقت کنید! شما نباید هیچ کارتی را بیرون بیندازید. شما کارت ویزیتی را می خواهید که احساسات را برانگیزد. عوامل زیر ویژگی هایی هستند که با احساسات برند شما در ارتباط هستند.


●خلاقیت و خاص بودن
●لوگو
●رنگ و تایپوگرافی
●پیام
●کیفیت و شکل
●املا و دستور زبان


ما در روز های آینده ویژگی یک کارت ویزیت با طراحی استاندارد را بررسی می کنیم.

4- تسهیل کردن فرآیند شبکه سازی

اگر مسئول یک کسب و کار باشید ممکن است شنیده باشید که برقراری با مخاطبان حرفه ای خیلی اهمیت دارد.

برای شبکه سازی و برقراری ارتباط با دیگران چندین راه مثل مکالمه رودررو، تماس تلفنی، ایمیل و شبکه های اجتماعی وجود دارد. با این حال خیلی از مردم ترجیح می دهند تعامل رو در رو داشته باشند.

تحقیق اخیر فوربس (Forbes) نشان داد که 85 درصد از مخاطب هایش برای برقراری رابطه های ماندگار و نتیجه بخش ترجیح می دهند رو در رو صحبت کنند. این نوع تعاملات برای برقراری شبکه های با کیفیت و حرفه ای سودمند هستند. همچنین برای داشتن گفتگو های عالی با افرادی که علاقه، مهارت و هدف مشابه دارند، مناسب است.

وقتی که وارد یک گفتگو با شخصی شدید، کارت ویزیت را فراموش نکنید. این ابزار مخاطبان جذب شده را سریع با شما ارتباط می دهد. به همین شیوه، کارت ویزیت های آن راه برقرای ارتباط دوباره با آن ها را به شما نشان می دهد.

هر چقدر شبکه شما گسترش پیدا می کند، متوجه می شوید که فرصت های تجارت هم بیشتر می شود:

●معرفی بیشتر و همکاری بیشتر
●مشتری بیشتر
●بازگشت بیشتر مشتری ها
●مهارت و کاردانی بیشتر

5- میزان آگاهی از نام برند شما را بیشتر و قوی تر می کنند

وقتی که کسب و کار خود را راه اندازی می کنید، برندینگ را در قالب یک استراتژی بلند مدت در نظر بگیرید.

دلیل این کار: باعث می شود مشتری ها و مشتری های بالقوه شما و آفرهایتان (کالا، خدمات) را به خاطر بسپارند. برندیگ شامل هویت بصری هم می شود بنابرین کارت ویزیت می تواند یک ابزار مفید باشد. این آیتم های فیزیکی با یک طراحی اثرگذار می تواند میزان آگاهی کسب و کار شما را بیشتر کند. همانطور که در بالا هم اشاره کردیم می توانند احساس ها را بر انگیزند و ارتباط بین شما و بازار شما را فراهم کنند.

همه با هم کمک می کند در کنار هدف قرار دادن مشتری ها، برجسته و متمایز هم باشید و یک نقش مهمی در رشد و موفقیت کسب و کار شما بازی می کند.

6- چهره یا هویت بخشیدن به برند شما

کارت ویزیت ها به صورت بصری هویت کسب و کار شما را نشان می دهند. به کسب و کار شما یک چهره می بخشند که در یاد مخاطب میماند شما چه کسی هستید و چه کاری انجام می دهید.

اگر درست و موثر طراحی شوند، پیام برند کسب و کار، شخصیت و ارزش های کسب و کار شما را القا می کنند و به صورت مثبتی در نگرش مخاطبان نسبت به شما تغییراتی ایجاد می کند.

با عناصر احساس برانگیز که در بالا هم اشاره کردیم، کارت ویزیت ها برند شما را شناخته شده می کنند. مشتری های علاقمند را وقتی که آماده خرید شدند به خریدارهای واقعی تبدیل می کند.

7- چاپ کارت ویزیت های خلاق خیلی مستعد دست به دست شدن (به اشتراک گذاشته شدن) هستند

افزایش میزان آگاهی از کسب و کار، فاکتور اصلی در رشد کسب و کار است. وقتی که مردم شما را بیشتر بشناسند، بیشتر دوست دارند که کالا و خدمات شما را خریداری کنند.

جلب توجه می تواند یک چالش باشد، اما خلاقیت در بازاریابی می تواند برند شما را به مخاطب و بازار نشان دهد. توزیع کارت ویزیت های خلاقانه، راه شگفت انگیز جلب توجه مردم است. اگر کارت های خلاقانه شما بتواند روی خواننده تاثیر بگذارد به راحتی در بین مردم دست به دست می شود.

این به دو دلیل خوب است: میزان آگاهی مردم از کسب و کار شما را بیشتر می کند، همچنین احتمال اینکه مشتری ها برای استفاده از خدمات و کالای شما برگردند را افزایش می دهد.

با وجود شبکه سازی آنلاین و فرصت های خوب معرفی به همت پیشرفت قرن دیجیتالی؛ چاپ کارت ویزیت هنوز هم در رشد کسب و کارها مرتبط شناخته می شوند.

آیا می دانید این یعنی چه ؟

کارت ویزیت برای تمام کسب و کارها ضروری هستند. قابل لمس بودن، آنها را برای صاحبان کسب وکارها که علاقه زیادی به ارتباط های شخصی دارند، آیتم های مفید کرده است. همچنین ملموس بودن آن ها همراه با یک طراحی خلاقانه باعث می شود مشتری ها شما را به خاطر بسپارند.

اگر هنوز برای افزودن کارت ویزیت به جعبه ابزار بازاریابی خود فکر نکرده اید؛ هنوز هم دیر نیست! شاید شما خبر ندارید که کارت ویزیت می تواند کلیدی ترین عنصر برای رشد بیشتر برند شما باشد.


منبع: خانه طراحان سام

نکاتی که قبل از چاپ کارت ویزیت باید بدانید
نکاتی که قبل از چاپ کارت ویزیت باید بدانید

بیشتر کارآفرین ها و تاجرهای کم تجربه فکر می کنند چاپ کارت ویزیت کار آسانی است. اما باید بدانید که کارت ویزیت ها علاوه بر این که اطلاعات شما را به مشتری ها ارائه می دهند، بلکه یک نمای فوری از برند شما نیز هستند. در این مقاله به 5 نکته مهم قبل از چاپ دیجیتال کارت ویزیت اشاره می کنیم که کمک می کند کسب و کار خود را در یک نورپردازی عالی به نمایش مخاطبان بگذارید.

انتخاب اسم شرکت، لوگو و برند

دقت کنید که نام خوبی را برای کسب و کار خود انتخاب کنید. این نام باید در ذهن ماندگار و معنی ساز باشد. ممکن است بخواهید نام شرکت خود را با متن گرافیکی یا لوگو برندسازی کنید.

لوگو و برند سازی

بیشتر صاحبان کسب و کار برای دورزدن هزینه ها، سعی می کنند لوگو را خودشان طراحی کنند یا از چاپخانه محلی درخواست می کنند که عکسی را برای این کار ارائه دهند. درست است که با این کار در هزینه صرفه جویی شده و ارزان تمام می شود. ولی کار نهایی خانگی و غیر حرفه ای می شود. به یاد داشته باشید که کارت ویزیت معرف شما و شرکت شماست. لوگویی که با اصول حرفه ای طراحی شده ارزش سرمایه گذاری دارد.

اگر منابع مالی خوبی دارید استخدام یک نفر گرافیست و مشاور برندسازی تصمیم درستی برای داشتن یک لوگوی عالی است. تنها مشکل در این مورد هزینه است که ممکن است بین 500 هزار تومان تا چند میلیون هزینه داشته باشد. در شروع یک کسب و کار خرج هزینه زیاد برای لوگو ممکن است انتخاب درستی نباشد، خصوصا اگر کاهش هزینه ها ضروری باشد.

یک انتخاب دوم برای صاحبان کسب و کار، برون سپاری کار طراحی لوگو به شرکت های طراحی و چاپ کارت ویزیت است. در این شیوه آن ها با هزینه کمتر پروژه ی خود را به صورت اصولی انجام می دهند.

وقتی که کار طراحی لوگو شما به پایان رسید، نشان بازرگانی خود را به ثبت برسانید تا دیگران نتوانند از آن استفاده یا الگو برداری کنند.

وب سایت و ایمیل شرکت

اگر تا به امروز این کار را انجام نداده اید، سعی کنید در اسرع وقت اقدام کنید. دامینی را برای شرکت خود خریداری کنید تا بتوانید آن را روی کارت ویزیت خود به نمایش بگذارید. شما چه یک کسب وکار اینترنتی باشید چه غیر اینترنتی باید برای وب سایت سرمایه گذاری کنید. قرار نیست که قبل از چاپ کارت ویزیت وب سایت شما تکمیل و راه اندازی شده باشد. فقط سعی کنید یک دامین مناسب خریداری کرده و یک صفحه «به زودی راه اندازی می شود ...» را به نمایش بگذارید.

وقتی که دامین سایت را داشتید می توانید از آن ایمیل بسازید و ایمیل های شرکتی را ارسال و دریافت کنید. در ادامه اگر فرصت داشتید می توانید وب سایت خود را طراحی کرده و برای استراتژی های آن برنامه ریزی کنید.

برخی از مردم از خدمات سایت و ایمیل رایگان مثل هات میل و یاهو میل استفاده می کنند، این کار با حرفه ای گرایی منافات دارد.

دامین یا اسم درست به سبک مقابل است: name@yourcompany.com

شماره تلفن و فکس

درباره شماره های تلفن و فکس هم باید فکر کنید که کدام شماره ها را روی کارت ویزیت چاپ کنید. بستگی به کسب و کاری که دارید شماره تلفن ها می تواند کارایی متفاوتی داشته باشد. بیشتر استارت آپ ها برای کاهش در هزینه ها سعی می کنند شماره تلفن همراه و شماره تلفن خانگی خود را در کارت ویزیت ها چاپ کنند، ولی این شیوه هم شما را غیر حرفه ای نشان می دهد.

آدرس کسب و کار و آدرس پستی

برای کسب وکار هایی که در منزل مدیریت می شوند ارائه آدرس منزل و کد پستی آن فکر بدی نیست. ولی وقتی کسب و کار رشد کرد باید به فکر آدرس دیگری باشید. گزینه دیگر برای داشتن آدرس همکاری با شتاب دهنده ها است که آدرس و امکانات یک دفتر را به شما ارائه می کنند.

در چاپ کارت ویزیت، آدرس اطلاعات مهمی است که معمولا درج آن باعث اعتبار کسب و کار است.


روش های چاپ دیجیتال چیست؟
روش های چاپ دیجیتال چیست؟

چاپ دیجیتال به سرعت بسیار زیادی نقش بازیگر اصلی را در صنعت چاپ به عهده گرفته است. به صورت گسترده ای هم در خانه ها با چاپگر های خانگی مورد استفاده قرار می گیرد. شرکت های بزرگی مثل Epso و Canon دستگاه هایی را هم برای استفاده در خانه و مراکز چاپ دیجیتال تولید می کنند. تکنولوژی چاپ تا حد زیادی در هر دو حالت یکسان است. به عبارتی دیگر شما می توانید تکنولوژی چاپ دیجیتال فوری را با مقیاس کوچکتری در خانه های خود استفاده کنید.


چاپ دیجیتال تهران به سبب سهولت، خدمات چاپ فوری و کیفیت بالا در بین مشتری ها جا باز کرده است. تکنولوژی های متنوعی برای چاپ دیجیتال وجود دارد که هر کدام هدف و بودجه خاصی را می طلبد. شما چه بخواهید برای خود چاپگر خانگی بخرید یا از یک چاپخانه درخواست خدمات کنید، دانستن نکات زیر درباره روش های چاپ دیجیتال شما را یاری خواهد کرد.


چاپگر جوهرافشان


چاپگرهای جوهرافشان مقرون به صرفه، چاپ در خانه را نسبت به ده های گذشته متحول کرده است. مردم می توانند در خانه های خود با کیفیت بالایی روی بهترین کاغذها عکس های خود را چاپ کنند. تکنولوژی این دستگاه ها خیلی ساده است؛ کاغذ وارد دستگاه می شود و چاپگر مقدار بسیار کمی از جوهر را روی کاغذ می پاشد.


مثل روش چاپ افست، چاپگرهای جوهرافشان هم از مجموعه رنگ های CMYK و گاها رنگ های بیشتر استفاده می کند. عکس چاپ شده را گیکله می نامند که از واژه فرانسوی «giclée» گرفته شده است.


بیشتر مراکز تجاری قیمت چاپ دیجیتال از این تکنولوژی جوهرافشان استفاده می کنند. نتایج خیلی خوبی دارد و آزمایش خود را پس داده است و عکس ها را خیلی با کیفیت چاپ می کند.


مزایا :

مقرون به صرفه و قابل تهیه برای خانه و مراکز چاپ، سهولت در چاپ و امکان چاپ فوری، قابلیت چاپ انواع و اقسام رسانه ها

معایب :

سرمایه گذاری اصلی در خرید چاپگرهای خانگی جوهرافشان است؛ ولی محدودیت های سایز وجود دارد. شما برای چاپ در سایز های بزرگتر باید به مراکز تجاری چاپ مراجعه کنید.


چاپ حرارتی یا سابلیمیشن


چاپگرهای حرارتی برای انتقال رنگ روی کاغذ از عناصر حرارتی استفاده می کنند. رنگ درون روبان سلفونی داخل چاپگر ذخیره می شود. از سه پنل رنگی تشکیل می شود. سه رنگ سایان، قرمز و زرد و یک محافظ دارد. زمانی که کاغذ وارد دستگاه می شود رنگ حرارت داده می شود و به گاز تبدیل می شود.

به عبارتی دیگر تصعید اتفاق می افتد و زمانی که رنگ سرد می شود با حالت سفتی روی کاغذ قرار می گیرد. زمانی که کاغذ از سه پنل رنگ عبور کرد یک لایه ی محافظ دیگری روی آن قرار می گیرد.


مزایا :

چاپ حرارتی یا سابلیمیشن نتیجه مشابهی مثل چاپ سنتی در تاریکخانه را دارد. برخی از چاپگرهای سابلیمشن قابل حمل هستند و توسط باتری ها شارژ می شوند؛ بنابرین عکاس ها می توانند همراه خود داشته باشند و عکس را در مکان و شرایط خود چاپ و به فروش برسانند.

معایب :

اندازه و سایز برای چاپ با توجه به اندازه روبان محدودیت دارد. این بدان معنی است که اگر بخواهید سایز های بزرگی را چاپ کنید باید به دنبال دستگاه های بزرگ چاپ سابلیمیشن باشید. کیفیت چاپ رنگی بالاست ولی کیفیت چاپ سیاه و سفید ممکن است متفاوت باشد و این هم شاید به خاطر نبود پنل رنگ سیاه در بیشتر چاپگرهای سابلیمیشن باشد.